torsdag 30 juni 2022

Puch Florida 1972 -,redo för provkörning

Jag vet att den startar och låter okej i ramlagerna. Men annars blir det en överraskning. Och antagligen är det mycket småfix kvar, det brukar det vara. Jag hade ingen bra kabelstam och omkopplare från styret ned till framlampan så jag köpte ett nytt kit av mopedrenovering.se för 189 kronor. Märkliga färger på kablarna och jag vet faktiskt inte om jag fått ihop det rätt. Testade dödaren och den är åtminstone rätt. Jag får knåpa ihop en egen kabelhärva i vinter för kablar till tutan saknades. Nu fattas jag bara en klädplåt över drevet sedan så ser den helt okej ut. För ganska precis ett år sedan var den en hög med delar av olika märken som jag släpade hem från en liten by utanför Uppsala. Trots att jag inte gjort något åt bakskärmsslutet som är lite buckligt och kedjeskyddet som fått en bit avklippta blev det ingen billig affär direkt. Räknar man ihop inköpskostnaden på 4500 kronor med de delar jag köpt, både nya och begagnade, samt lämpligt som låg i lådorna hemma, blir det ungefär 14500 kronor. Kanske är helt okej för en Florida med matching numbers med originallack. Bara luftburken och lamphuset som är omlackerade. Sälja den går inte, tveksamt om jag får tillbaka mina utlägg, så den får väl stanna fyra, fem år. Vi hoppas att den rullar på bra. Pluggen är kvar och 11 kuggar fram. Kan den toppa 32 får man var nöjd. Och jag insåg att den gamla ljuddämparen från 64:an nog sett sina bästa dagar. Så jag köpte ännu en ny. Passade hur bra som helst. Och om kag nu ska ge det kritiserade företaget NTS lite cred, så var de svarta handtagsgummina, kopior av Magura, riktigt bra. Kan verkligen rekommendera dem.





Lämna gärna din kommentar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv här om du vill kommunicera med mig. Du kan också mejla till puchdakota1966@gmail.com

Leta i den här bloggen