Lördag i Wien

På morgonen var jag inte pepp på combat så körde istället ett annat pass. Hittade ett i mobilen med fyra övningar som kördes 3 varv o så 4 block. Det blev som bra.
Gillar när jag får svettas 😁

Efter frukosten for vi med tunnelbanan mot det nya boendet. Tyckte att det tog mkt längre tid än förväntat att gå men fram kom vi iaf. Låg betydligt finare med ett naturområde bakom. Här fick jag använda nationella ID kortet första o ända gången på resan 😄 Så inte helt i onödan jag skaffade det iaf 🤪
Lite skillnad i standard på hotellrummen 😁🙏 Här fanns ju då ett gym så heltäckningsmattan slapp jag träna på 😅

Kring lunch, iväg till ett slags slott som hette Shönn Brunn eller nåt i den stilen. Tydligen väldigt känt i Wien. Å ja det var massa turister där 😄

Väldigt häftigt! Framsidan döljde verkligen nåt maffigt 😃😍

Det grådassiga vädret och årstiden dar ju ner vyn såklart men tänk er allt grönt o blommande på sommaren. Wow säger jag bara! 🤩

Himla häftigt vy över stan!

Efter ett tags strosande o sen tvingande från S att sitta ner o andas, supa in vyerna (jag har svårt att vara ner o njuta i stunden) så gick vi tillbaka till tunnelbanan. Där åkte vi sedan till Donau. Tänkte att här kunde vi säkert hitta nån trevlig restaurang längs vattnet o käka middag på.  Njaa... En sommardag absolut. Det fanns nämligen mkt här men de verkade av nån anledning ha stängt för säsongen 🤔😂

Jaja, då fick vi knalla till tunnelbanan o åka mot stan istället. Ett annat centrum än det vi var på igår. Här hittade vi ganska snabbt en restaurang som verkade bra utåt sett. Hette XXXL restaurang tror jag. Liten detalj bara.. det var väldigt bokat så fick står i kö ca 15 20min men sen fick vi då iaf ett bord. Yes!

Det fanns schnitzel som S hade sagt att hon ville ha o för mig hade de burgare där de kunde byta ut köttet till plantbasserat. Hur bra som helst! Man hade ju kunnat tro att det skulle bli dyrt som attan men tror burgarna låg på ca 11-12 Euro. Riktigt bra för det vi fick! Jag fick till o med lyxa till det med en desert 🌟👌 pannkaka o glass 🍨

Sen bidde det inte många knop utan, ja vi stannade till i Meilding för att kolla tåg till flyget. Vi fattar inte så kolla med rese infon. Där blir vi nästan idiotförklarad inte bara av hon bakom disken utan även av oss själva 😂🙈😳 Vi hade ju köpt 48h biljett. Den hade vi ju då stoppat in i automaten varje gång vi åkt. Ja vi tyckte ju det var ålderdomligt att göra så men ja en vet ju inte hur långt Österrike kommit i utvecklingen där 😉 Tydligen skulle man ju bara validerat biljetten så fick man ju då datum o tid när den registrerades i automaten. Så istället för att stå 28/11 kl 9.15 så var det en himla massa bläck på samma ställe 😂  Vet inte ritkigt hur vi tänkte där 😬😳 Aja nåt måste man ju total-faila oxå ju 😅 Tur vi inte blev stoppade o kollade iaf 👍 Då hade vi behövt spela ännu mer korkade 🤪😄

Vi gick hem sen genom ett grönområde som låg bakom hotellet. Det var dock inte upplyst så lite småläskigt var det. Hade inte gått där ensam så att säga. Men vi kom hem o kunde lägga oss i tid. Perfekt att få en extra timmes sömn med 👌💤