Hemfärd från Wien

Idag blev det träning på gym på morgonen. Nu hade jag ju kört BC och mitt cirkelfys pass så körde på ett modifierat Bodypump. Fanns ju bara hantlar så fick köra lite på en höft på rörelserna där stången är mer optimal egentligen. Men jag fick röra på mig och den här natten var sömnen inte bra alls så var extra seg på morgonen. Inget perfekt pass på nåt sätt men jag fick då röra på mig vilket kändes som det viktigaste i sammanhanget här.

De hade ju värsta övervakningskamerorna på alla ställen och visst vi har det på svenska hotell också men oftast så är de iaf mer diskret runda till formen. Här hade jag en som verkligen såg ut som en kamera som var riktat typ på mig hela tiden. Var svårt att hitta nån bra annan plats att stå på. Man undrar ju om nån sitter och kollar av kamerorna i nåt övervakningsrum eller liknande.

Riktigt grym frukost fick jag belöna mig med sen. Asså oj! Det var stor skillnad mot det andra hotellets. Här fanns det massa olika bröd, pålägg, växtbasserade grejer, pressa egen apelsinjuice, sockerkaka, yoghurt, fil. Jag kan säga att jag åt mkt och lite till 😉 De hade småförpackningar av Planti vet inte om det var yoghurt eller så men konsistensen aningens fastare. Det var vanilj eller chokladsmak. Den med choklad, den smakade precis som chokladpudding. Oj ja här frossade jag på allt det söta kan jag lova. Tog mkt sockerkaka och flera sånna där chokladgrejer.
Vi kunde dock inte sitta hela fm här 😅utan vi skulle till tåget. SÅ knatade iväg dit. Lite olustigt tyckte jag det kändes när vi kom till stationen. Upplevde inte att det var där vi var kvällen före och köpte biljetterna🤔Men S var säker och det stod ju på perrongen att det var det tåget vi bokat som skulle gå där. Det var ett fräscht tåg. På tal om tåg eller tunnelbana för den delen. På fredagen när vi gick ner till tunnelbanan första gången så pratade vi med varandra och sen när det började komma folk ner på perrongen så inser jag att alla, ja alla har munskydd på sig! Ah panik! Det var ju himla tur att jag tog med mig några stycken utifall det skulle behövas så fick rafsa upp de lite snabbt samtidigt som tåget rullar in. Så vi körde munskydd nere i underjorden. Och utan sen när vi knatade runt i övrigt. Ja ett litet sidospår.

Fick vänta en del på Wiens flygplats men tiden gick skapligt fort ändå.

Jag hade sett fram emot att käka på Bastard Burgers när vi kom till Arlanda. Så kollade öppettider när vi satte oss på flyget. Men såklart hade de ju stängt på söndagar. Jädrans skit. Men istället hade Tacobar var öppet. Så vi satte oss där och mumsade quesidillas. Oj vad gott! Blev tokmätt men det behövdes då jag var hungrig efter frukosten. Sen var väntan på Arlanda dryg på ett sätt men samtidigt kunde jag titta på goalball så det var positivt. Kul när det finns svenska spelare med och här kan jag också förhoppningsvis lära mig mer om sporten och se hur andra lag spelar mm.

Vi var hemma i Umeå vid halv nio sen snabb cykling hem så kom väl innanför dörren strax efter 21. Rätt slut så kröp till kojs relativt snabbt.

Väldigt tacksam att jag fick följa med på den här resan! 🥰😍