thoralf

Direktlänk till inlägg 30 december 2018

EN AV DE GODA

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie Åkesson intervjuades av både Barometern och Östra Småland. Här kommer några frågor och svar.


Det som förvånat mig allra mest de senaste dagarna och då tänker jag även på artiklarna från vår valkonferens i helgen är att jag och min blogg varit i ett så stort fokus. Jag tänkte citera några stycken från artiklarna.

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/03/20/11522752-nagra-reflektioner-fran-kalmarsalen-och-medias-artiklar/



”I Kalmar är Sverigedemokraterna närmast synonymt med Thoralf Alfsson som sitter i kommunstyrelsen. Vad är din bild av honom?

– Jag har ingen bild av honom annat än att han har varit med länge. Jag är inte insatt i detaljer kring hans arbete i kommunen. Men han är en av de goda som utgör partiet och han gör säkert ett bra arbete.”

 

Östra Småland, intervju med Jimmie Åkesson

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/jimmie-akesson-alla-lander-forsoker-paverka-valen-i-alla-andra-lander/



”Barometern-OT vill också veta mer om hur Jimmie Åkesson ser på Thoralf Alfssons roll i partiet numera.

Läser du Thoralf Alfssons blogg?

– Det har hänt men det är ingen blogg jag läser dagligen.

 

Vad tycker du om bloggen?

– Jag har ingen uppfattning om vare sig hans blogg eller någon annans blogg, jag välkomnar möjligheten för politiker och opinionsbildare att ha möjlighet att bilda opinion.

 

Vad betyder han för Sverigedemokraterna?

– Det är svårt för mig att svara på, han är ju lokalpolitiker för Kalmar och betyder säkert en hel del för Kalmar.

 

Varför får han inte var med i högsta toppen av partiet?

– Vad jag vet har han inte blivit föreslagen av valberedningen, sedan vet jag att han kandiderar på den lokala delen av listan.”

 

Artikel i Barometern.

http://www.barometern.se/kalmar/jimmie-akesson-har-anlant-till-kalmar/


Det är klart att jag funderar över detta svar från Jimmie Åkesson.


"han är en av de goda som utgör partiet"

 

Ja, vad skall man säga med facit i handen? 

 
 
Ingen bild

Uppgiven

30 december 2018 12:58

Ja, lärdomen är att så länge man berikar makten, i vilken form den än uppträder, så duger man. Sedan sviks man och kastas på sophögen.
Aldrig mer tänker jag spilla tid att jobba för "ett större syfte".
Åtetstår förakt för allt och alla.

 
Ingen bild

Jimmie

30 december 2018 13:21

Publicera EJ detta!

Thoralf, jag känner att jag inte längre styr partiet och de jävulska krafter som styr är rotade i främmande land. Jag ber om utsäkt att du offrats men det är inte på mina order och du fattar inte den press de sätter på mig och andra att förändra partiet så det blir ett i mängden. Tycker jag om det? Nej, men vad kan jag göra åt det? Starta du ett parti som har folk med cash i bakgrunden och som är vettiga så lovar jag att rösta på det partiet!

Thoralf Alfsson

30 december 2018 17:33

Om Jimmie hade velat mig något hade han skickat mig ett mejl.

Varför håller någon på och ljuger på det här sättet! Vad får personen ut av detta ?

 
Ingen bild

Frholt

30 december 2018 14:09

@Uppgiven 12:58 Nej, tusan! Så där går det inte att resonera! Nu kommer 2019 och ska de bjudas motstånd mot Makten så behövs både du och jag - och några till.

 
Ingen bild

Jag mår illa!

30 december 2018 14:22

Dessa hycklare har man stöttat och anskaffat hundratals nya SDare till.
Inget mer SD här och definitivt inget val till EU!
"Give em hell!"
Mvh
Mats
Kävlinge

 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 december 2018 14:28

Stefan Torssell på Facebook:

”Jag såg en gnutta av filmen som förövarna själva har lagt upp.
Kvinnan är vid liv.
Hon skriker.
En stor kniv skär fram och tillbaka över hennes hals.
När halva halsen är avskuret andas hon fortfarande.
Hon försöker skrika.
Hon rosslar genom den till hälften avskurna halsen.
Så styckas resten av huvudet bort från kroppen.”

”Journalisterna är inte våldtagna.
De har inte fått sina halsar avskurna.
Men smärtan i insikten att de har haft fel i allt de har sagt och skrivit är så stor att de inte kan hantera den.”

https://tinyurl.com/ya6pontc
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2225237617691594&id=100006161327235

Lars Bern: om fake news i de stora mediekanalerna.
https://tinyurl.com/y78g54af
https://www.youtube.com/watch?v=O5EDR99JAdU


Vita Pillret om uteslutningen av Thoralf
https://tinyurl.com/y9tlnown
https://www.spreaker.com/user/nordiskalthoger/vita-pillret-71-snoegubbar-aer-vita-och-

 
Ingen bild

Martin

30 december 2018 15:41

@Cosmik Debris
Diskussionen om Thoralfs uteslutning börjar 32:15
https://www.spreaker.com/user/nordiskalthoger/vita-pillret-71-snoegubbar-aer-vita-och-

 
Ingen bild

Christer

30 december 2018 15:51

Det var nog Thoralfs blogg som definitivt fick mig att gå över till SD. Särskilt hans kritik av islam tog jag till mig. Islam bör bekämpas med alla till buds stående medel, den hör helt enkelt inte hemma i vårt land. Vi skall skyddas genom repatriering av oönskade "element" samt stränga/strikta visumregler gentemot de flesta länder i vår omvärld.
Det var tydligheten hos Thoralf som fick mig att gå över från S till SD. Nu får inte Thoralf längre vara med i SD, och då har partiet även förlorat mig, och troligtvis många andra. En annan orsak till att jag gillade Thoralfs blogg var bilderna, som förutom den höga kvaliteten också även visade på den sanna naturvännen. Jag minns ett blogginlägg som i ord och bild beskrev när du fått in en huggorm (Vipera berus) i ditt uterum. Och hur du hjälpte den tillbaka ut i friheten igen. Så handlar en riktig man! Hade du dödat ormen hade jag aldrig besökt din blogg fler gånger.
Denna min synpunkt tror jag inte SD:s ledartrojka, JÅ eller MBJ överhuvudtaget kan begripa, ens om dom fick en veckas betänketid att få fundera kring saken. De lever i en annan värld.
Till Thoralf vill jag säga: Du får många råd om hur du skall agera politiskt i framtiden - Gå med i annat parti, bilda ett eget etc. Jag har inget att föreslå. Det bästa vore om MK tog kontakt med dig och beklagade att det var felaktigt att utesluta dig. Dom ber om ursäkt och önskar dig tillbaka. Jag tror att du sargad och sårad skulle acceptera det, för det skulle vara det bästa för partiet, och en sann Sverigevän som du Thoralf.

Thoralf Alfsson

30 december 2018 16:26

Det absolut viktigaste är Sveriges bästa och framtid!

Inte nödvändigtvis Sverigedemokraternas framtid.

SD behöver skärpa till sig. De har mjuknat i flera avseenden inom invandringspolitiken, vilket syns tydligt i hur SD behandlat FN:s migrationsavtal Global compact. En fullständig katastrof i mina ögon och något som undergräver förtroendet för partiet inom stora grupper av kärnväljarna.

Jimmie Åkesson är alldeles för passiv som partiledare och måste skärpa till sig och bli mer aktiv och framförallt kommunicera med sina väljare och sympatisörer. Gärna genom en veckobrev som Dansk Folkeparti gjort under alla mina år. Det kommer varje måndag under i stort sett hela året. Inte alltid skrivit av partiledaren men alltid med de aktuella frågorna. Där har SD mycket att lära.

Mattias Karlsson nattliga uppdateringar är ingen officiell kanal ut till väljarna.

PS

Det var ingen huggorm. Det var en snok och den var inne i mitt hus. Inte i uterummet och jag fick ut den i en kartong. Den var stor enligt min uppskattning! Den täckte nästan två 60cm underskåp i köket, Ca 115cm ;-)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 december 2018 15:56

Kvällen/natten den 16–17 december halshöggs och våldtogs danska Louisa Vesterager Jespersen, 24, och norska Maren Ueland, 28 av muslimer i Marocko

26 december lockar TV4 med ”mustiga marockanska rätter”

Markiz Tainton lagar mustiga marockanska rätter - Nyhetsmorgon (TV4) Publicerades den 26 dec. 2018
https://tinyurl.com/yax9hs7q
https://www.youtube.com/watch?v=-NT08KCTnqQ

 
Ingen bild

Vadan och varthän?

30 december 2018 16:00

Citatet "Ack huru ont det gör, att höra lössen hosta", tillskrivs Ane den Gamle.
Han lär ha sagt det, så några medlemmar i Rådet gått samman för att kritisera honom. Källa finns ej.
Ta detta citat och gör det till ditt.
Jag kan inte smälta att du bemötte anklagelserna med en skrivelse på 22 sidor.
När vi nu läst breven från "höga vederbörande", framkommer tydligt att de inte behärskar skrivspråket och förmodligen även har bristande läsförmåga.
Ett riktigt Gott Nytt År, till dig och alla läsare

 
Ingen bild

Martin

30 december 2018 16:02

Har nu lyssnat en hel del på Vita Pillret och reagerar på Dulny's påstående att "~Thoralf är ingen lagspelare, hans huvudintresse är hans lokala publik i Kalmar~"
Oavsett om detta är sant. Och oavsett om detta går litet emot hur det extremt centralistiska systemet i sverige. Så är ändå detta mitt ideal. En politiker skall representera medborgarna i den egna valkretsen, INTE partiet eller partiledningen eller någon faktion inom partiet.

Thoralf Alfsson

30 december 2018 16:12

Jag har också lyssnat på Vita pillret. Om jag inte var en lagspelare i riksdagen så var det många som inte var några lagspelare.

Det finns en del att berätta om lagspelet i riksdagsgruppen 2010-2014. Hur många har hört talas om pol.kom? Vissa fick vara med i laget andra fick vara reserver eller hölls helt utanför den inre klubben.

Sedan har vi plan 5 och plan 4. Men jag kommer beskriva hur jag upplevde det under dessa år i riksdagen i min bok.

 
Ingen bild

Martin

30 december 2018 16:15

@Thoralf 16:12
Ok, jag ville bara berätta att jag tycker att det är ett sjukt perspektiv att klaga på att en riksdagsman har sin främsta lojalitet till medborgarna i sin egen valkrets. Det är ju just så den representativa demokratin ska fungera! Jag som medborgare vill ha en politisk representant! Men det var länge sen det var så i Sverige, om det ens någonsin varit så sedan det proportionella valsystemet infördes.

 
Ingen bild

Peter W

30 december 2018 16:16

Ja, du fick bevisligen en hel del stöd från SD och partiledning. Tyvärr så betyder detta inget för dig, ett stöd som du fördärvade genom att totalt köra över partiets vädjan att respektera dess anseende. Tur att vi inte har dig kvar...

Partiet gav dig allt och allting och inget får vi tillbaka!

Thoralf Alfsson

30 december 2018 16:31

Vad vet du om detta? Inte ett jäkla dugg!

På vilket sätt körde jag över partiets vädjan? Vilken vädjan då? Vem kom den vädjan ifrån? Mattias Karlsson? Richard Jomshof? Jimmie Åkesson?

Du svamlar som en totalt okunnig och du har ingen som helst kunskap om detta.

 
Ingen bild

Martin

30 december 2018 16:25

@Cosmik Debris
I ärlighetens namn måste man faktiskt erkänna att Marockanerna har reagerat extremt kraftigt mot mordet. Enligt uppgift har till och med en av gärningsmännens bröder gått ut i media och begärt dödsstraff för brodern. Naturligtvis ska vi inte ha Marockaner i Sverige och inga Marockaner i TV men i Marocko har reaktionen varit optimal mot de vidriga morden. Så ingen skugga över Marockanerna i Marocko.

Thoralf Alfsson

30 december 2018 16:27

Det är media vi sett dessa reaktioner i Marocko. Hur vet vi att det inte bara är några mindre grupper som reagerat?

 
Ingen bild

Martin

30 december 2018 16:33

@Thoralf 16:27
Det läste jag på ledarsidorna.se. Westerholm har ju en lång reaktion med Marocko på grund av hans puttinuttande med Västsahara. Jag har noll respekt för Westerholm eftersom han konsekvent har vägrat att erkänna att det finns en svensk etnicitet eller att det finns ett värde i att det finns en svensk etnicitet, enligt gammal ond socialistisk tradition. Men hursomhelst så lät hans(jag gissar att han skrivit det) artikel välinformerad. Även om en sosse som han naturligtvis inte drar sig för att ljuga och förvanska om han tror att han kan få makt eller pengar på så sätt.
https://ledarsidorna.se/2018/12/svensk-nyhetsvardering-pa-gransen-till-psyops/

Thoralf Alfsson

30 december 2018 16:45

Jag tar bara vissa uppgifter med en "nypa salt".

 
Ingen bild

Frholt

30 december 2018 16:53

@Martin 16:02 Redan 1689 kunde riksdagsmännen på sin färd mot Stockholm läsa följande på en del milstenar:
"Vad göras skall är allaredan gjort.
I herredagsmän, resen icke så fort!"

 
Ingen bild

Peter W

30 december 2018 16:57

@ thoralf
Handen på hjärtat; tror du verkligen vi kan fortsätta växa som parti och samtidigt ha sådana som dig på vår bakgård? Hur ska vi på ett stabilt sätt ha ett serriöst samarbete med tex moderaterna och KD samtidigt som det ploppar upp ”ta och K.. era mammor” kommentarer lite här och där? Om du nu varit så lojal som du påstår så hade du valt att stiga av bussen utan en massa bråk. Du hade förstått att vi nu går vidare, utan dig, för Sveriges bästa. Det är ju just det här som fått dig att bli utesluten, allt gnäll och tjafs som tagit dig dit du är idag!

Thoralf Alfsson

30 december 2018 17:24

Nu har jag inte bråkat, utan jag har yttrat mig till medlemsutskottet. Något som medlemsutskottet efterfrågade och som är något självklart om det skall vara rättssäkert.

När sedan uteslutningen beslutades av partistyrelsen anfördes helt andra argument. Argument som var häpnadsväckande och gick emot vad partiets ledande personer argumenterat i debatter och vad som framgår i partiets dokument.

Det ansvaret skall du anklaga ansvariga inom partiet för. Min uteslutning kom därmed i ett annat ljus och framstod dessutom som absurd.

När sedan Mattias Karlsson i ett nattligt facebookinlägg skrev att skälen i uteslutningsbrevet inte speglade de egentliga orsakerna till uteslutningen blev det än mer absurt.

När Mattias Karlsson dessutom skrev att det skulle korrigeras i ett nytt brev. Blev det än mer märkligt.

Ovan på detta kommer sedan Therese Borg med en ny luddig och otydlig förklaring till min uteslutning. Där de verkliga skälen saknas utan att det bara består av flera påståenden blir det riktigt illa.

Sedan har du mage att anklaga mig för att bråka. Jag har vare sig gnällt eller tjafsat. Jag har publicerat partiföreträdarnas klavertramp och jag har full förståelse för att du tycker att dessa är pinsamma men beskyll inte mig för dem.

Personligen anser jag att grunderna för en uteslutning saknas och det är just därför som partiledningen inte vet vilket ben de skall stå på.

Handen på hjärtat, är det inte ansvariga i partiet som brustit i hanteringen av mitt personärende?

 
Ingen bild

Vadan och varthän?

30 december 2018 17:16

Rättelse: Förlåt men man får skriva fort som f-n på din blogg Thoralf, annars försvinner det.
Det finns ingenting som heter skrivspråk. Det skall stå skriftspråk.
Ursäkten kommer från Uppland.

Thoralf Alfsson

30 december 2018 17:26

Byt till min blogg på wordpress så finns inte det problemet.

Det är en anledning till att jag kommer sluta uppdatera på bloggplatsen.

 
Ingen bild

Lena1

30 december 2018 17:21

Vad är vita pillret? Har bara hört det "röda pillret" tidigare men förstår inte det het heller. Finns det någon som vet? Det enda jag kan komma på är det alluderar på "röda och vita rosen" det vill säga två olika grupperingar som motarbetar varandra.

 
Ingen bild

Martin

30 december 2018 17:30

@Peter W
För mig som väljare har jag noll intresse av att "SD ska fortsätta växa". Vad jag vill ha är förändrad politik. Och det enda jag har sett SD förändra är sig själva till att nu vara helt meningslösa. Nu får man inte ens vara kritisk till islamisering och invandringens effekt på Sverige. Ni vill bara växa för att få mer makt och pengar. Men förändra Sverige eller värna svenskarna, det var länge sedan ni ville. Ni är de värsta svikarna i modern tid och ni ska bara skämmas över vad ni har gjort och vad ni har blivit och hur ni har behandlat så många duktiga och dedikerade medlemmar, från Patrik Ehn till Thoralf Alfsson. Tvi vale!

Thoralf Alfsson

30 december 2018 17:33

Glöm inte Gustav Kasselstrand!

 
Ingen bild

Inge Sandén

30 december 2018 17:49

Jag anser att det krävs ett uttalande av Jimmie Åkesson här på bloggen och på vilken sida han står på i detta uteslutnings ärende,för att man skall få tillbaka förtroendet för partiet.
Peter W är en virrpanna.

 
Ingen bild

Peter W

30 december 2018 17:54

@thoralf
Du är ingen teamplayer thoralf! Du fortsätter älta och gräva! Du sa ju själv till SVT att det hela inte kom som en överraskning, med andra ord så är du fullt medveten om vad du själv har gjort för fel, dina egna ord säger att petningen var förväntad! Varför måste du då skicka massor med brev till medlensutskottet? Alla andra som lämnat har lämnat med värdighet, klivit av och tackat för sig utan något större väsen, det kallar jag lojalitet gentemot moder Sverige!

Thoralf Alfsson

30 december 2018 18:57

Du tycks vara ganska dum.

Jag har svarat med ett yttrande över ett brev från medlemsutskottet till partisekretariatet.

Det kom inte som en överraskning på grund av vilka som drev uteslutningen, inte på grund av grunderna eller argumenten för en uteslutning.

Hur står det till med din läsförståelse?

Jag anser att medlemsutskottet har gjort fel! Det har jag min fulla rätt att tycka oavsett vad du tycker.

Det märkliga är ju att du inte med ett enda ord kommenterar partiets hantering av mitt personärende. Har du inga åsikter om det?

 
Ingen bild

Uppgiven

30 december 2018 18:10

Komiskt att ta del av "Peter W"s inlägg.
Uppenbarligen saknar denne individ insyn i vilket fulspel politiken är.
Det är många medlemmar och röster ni "slipper" nu. Det kan du ju glädja dig åt...

 
Ingen bild

Peter W

30 december 2018 18:11

@Martin
Håll i hatten ett par sekunder! jag och du är förmodligen inte långt ifrån varandra rent ideologiskt men skillnaden ligger med stor sanolikhet i hur vi ska Nå målet vi strävar efter. Man kan inte springa ut på fältet som en galning och hoppas någon omfamnar en! Man måste ha en klar och beprövad strategi. Att stirra sig blint på en viss religös grupp eller bete sig som Rinkebys badboy skrämmer bort varenda kotte på gården! Knappast något SD kan köpa, det tar oss flera steg bakåt snarare än att föra partiet framåt!

@thoralf
Vissa beskriver G.K som inget annat än en judehatare som ville ta tillbaka SD till stenåldern, är det någon du hyllar idag?

Thoralf Alfsson

30 december 2018 19:00

Vad har du för fakta angående dina anklagelser mot Gustav Kasselstrand?

Du får gärna ge mig t.ex länkar till detta.

 
Ingen bild

Jonatan

30 december 2018 18:12

I valen 2006, 2010 och 2014 så växte sd med 100% vid varje val. I valet 2018 växte sd med 30%. Det är häpnadsväckande dåligt med tanke på DÖ, terrordåd, flykyingkris, rapport om utlänningars våldtäkter m m. SD hade ett stort antal straffsparkar i valtörelsen men valde tomma valplakat. Resultatet blev ett valfiasko. Så den som tror att den defensiva linjen som SD har valt leder till folkligt engagemang och större stöd har nog missuppfattat hur sambanden ser ut.

 
Ingen bild

Grutt

30 december 2018 18:14

Jag tror kommentaren från Jimmie är äkta och hoppas du kollar upp det Thoralf. Är inte han i Thailand nu? Hur som helst så önskar jag alla en fin kväll.

Thoralf Alfsson

30 december 2018 18:52

IP-nummer säger USA

 
Ingen bild

Pettersson

30 december 2018 18:17

Jimmie din gamla dräng. Thoralf borde inte publicerat din kommentar.

 
Ingen bild

Lena1

30 december 2018 18:49

Varför tror du inte kommentaren från Jimmy är äkta? Det tror jag nämligen.

Thoralf Alfsson

30 december 2018 18:51

Nej, Jimmie skulle aldrig kommentera på min blogg.

 
Ingen bild

Martin

30 december 2018 18:59

@Thoralf 17:33
Jo, min kommentar var tänkt att inkludera åtminstone alla mellan er två, kronologiskt. Och jag tänker även på alla de dedikerade människor som faktiskt har uttryckt sig grovt och klumpigt. Vanliga människor är inte alltid så bra att spela spelet att gå som katten runt het gröt och uttrycka sig slipprigt och försiktigt, särskilt i ett icke elitistiskt parti som SD. Det har gjort mig så ont att se hur SD behandlat så många goda slitvargar för partiet. Bara för att vara media till lags, samma media som är huvudansvariga för hur illa det gått i Sverige och samma media som har gjort sitt allra yttersta för att motarbeta SD i alla år. Det är som att se en upprepning av vad som hände i övriga partier de tjugo åren före 2010. Jag tror säkert att många har försökt att göra motstånd. Som sossarna som ledde kampen mot EMU. Men de maldes ner av egenintresset och korruptionen och Medias ständiga hätskhet.

Personligen gillar jag Kasselstrand väldigt mycket. Eftersom jag vill ha politiker med åtminstone en Konservativ framtoning, även om AFS politik är rätt sossig den också, som allt annat i Sverige. Men jag har sympati för de som tycker att Kasselstrand har en för preppig och borglig framtoning. Många Svenskar har en mycket djup socialdemokratisk identitet och känner stor misstänksamhet mot allt som ser borgligt ut (och undra på det som borgarna betett sig).

 
Ingen bild

Peter W

30 december 2018 19:26

@ thoralf
Enkel sökning på Google ger dig all info du vill ha

G.K: precis innan han blev petad : ”SD måste erkänna en palestinsk stat” kan det bli mer tydligare än så?

Thoralf Alfsson

30 december 2018 19:42

Så Margot Wallström och den rödgröna regeringen, inklusive de rödgröna partierna i riksdagen är judehatare enligt dig och SD?

 
Ingen bild

Peter W

30 december 2018 19:56

@thoralf
Du verkar väldigt okunnig när det gäller antisemitism i Sverige

Läs vad Benjamin Netanyahu och Simon Wiesenthal-centret tycker om Margot istället för att fråga mig, handlar inte om vad jag tycker, det handlar om vad som är fakta!



Thoralf Alfsson

30 december 2018 20:40

Det är ju precis det du gör! Tycker!

Du har tyckt en hel massa och nu hänvisar du till vad andra tycker. Vad tycker du? Står du inte för det du skrivit?

 
Ingen bild

Oscar

30 december 2018 19:59

Martin
Söndag 30 dec 18:59

Hur är AfS politik sossig?

 
Ingen bild

Oscar

30 december 2018 20:05

Peter W
Söndag 30 dec 19:26

Fel. Den artikeln publicerades 2011 GK blev "petad" 2015.
Tycker inte du att alla folkgrupper har rätt till sin egen stat?

Har heller aldrig förstått SD:s fanatism gällande Israel.

 
Ingen bild

Tony

30 december 2018 20:47

Peter W.

Du säger att SD nu går vidare utan Thoralf, men du har visst inte förmåga att begripa att ni kommer att gå vidare utan en hel del andra med, det lär ni bli varse i kommande opinionsmätningar.

 
Ingen bild

Uppgiven

30 december 2018 20:54

"Peter W" skriver kl 17:54 att "Alla andra som lämnat har lämnat med värdighet, klivit av och tackat för sig utan något större väsen".
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha....

 
Ingen bild

Peter W

30 december 2018 20:59

@oskar
Nej, jag anser inte att varenda folkgrupp ska ha ett eget land! Hur skulle världen se ut om var och annan etnisk grupp skulle kräva sig ett land att leva i?

@ thoralf
Tagga ner lite, jag svarade bara på din fråga, du behöver inte ta illa upp om världen inte är som du föreställt dig.

Thoralf Alfsson

30 december 2018 21:08

Peter W

Du får fortsätta tycka någon annanstans i fortsättningen. Du är ingen talesperson, bara en tyckare.

 
Ingen bild

Lena1

30 december 2018 21:01

Thoralf, kommentaren 18.49 är inte från mig, kolla IP-nr, någon försöker ta min id. Konstiga kommentarer förresten i denna tråd, var finns kommentaren från "Jimmie"?

 
Ingen bild

Hulda mk1

30 december 2018 21:13

"Knivskador på sina halsar". Jo, men vi vet ändå... Vilkas ärenden springer "gammelmedia..??

 
Ingen bild

DecemberKartellen

30 december 2018 22:33

Till Lena1.
Det vita pillret - folk som tror på alla positiva vinklingar.

Svartpillrad - de som tagit del av så mycket negativ fakta att de blivit konstant förbannade.

Rött piller - att man tar del av verkligheten fast den är jobbig.

(Att svälja Blått piller = man lever i MSM verklighet, köper allt TV och tidningar säger).

 
Ingen bild

calle

30 december 2018 22:39

denna blogg är det mest betydelsefulla i Svensk politik. troligen för det en intelligent person som valde att engagera sig politiskt. 99,5 procent av Svenska politiker är dumhuvuden som bara gör som dom blir tillsagda av sin närmaste chef.

när dom mördade palme och anna lind förstod man att dom ville krossa Sverige.

thoralf gjorde mycket för att stoppa förstörelsen av Sverige, tack för ert enorma arbete

 
Ingen bild

Borge

30 december 2018 22:48

Personligen tror jag att Jimmie och de andra i ledningen är informerade och tillstyrker att du utelöts ur partiet. Jag har mycket svårt att tro att medlemsutskottet skulle göra något sådant här utan deras vetskap eller godkännade. Du är för känd för det! När beslutet var fattat åkte Jimmie till Thailand på semester.

Men samtidigt är det för en del viktigt med "complete deniability". De vill inte hålla i yxan utan låter andra göra jobbet så de själva inte blir nedfläckade. Det här är ett mycket vanligt beteende hos en del politiker och företagsledare. De skickar därför här fram någon som knappt kan skriva för att motivera vad de beslutat.

Vad är skälet till din uteslutning? Jag tror det är för att du höll en hög profil i många frågor. Du driver själv olika åsikter, som exempelvis i klimatfrågan. Jag tror de i Stockholm kände sig pressade av dig. De vill själva ha ansvaret för formulerandet av utmaningarna och lösningarna i den aktuella politiken. Inte att du gjorde det. De ville att du istället skulle stå i tredelars kostym med knäppt väst och bräkande upprepande vad de själva säger i Stockholm. Inte att du själv tänker en egen rak tanke och framför den på ett intelligent sätt.

För egen del var din uteslutning en tankeväckare. Jag funderar nu på vart jag i fortsättningen skall lägga min röst. Moderaterna har lurat oss både en och flera gånger (öppna era hjärtan...) så det är uteslutet för mig, men KD kanske är något att prova? Hur gör du framöver?

De KD-poliker jag har mött har mycket hög moral, definitivt högre än medlemsutskottet i SD!

 
Ingen bild

Martin

30 december 2018 23:28

@Oscar
AFS vill ha fortsatt generell välfärdsstat och vill även utöka den till helt gratis tandvård.

Sen är det skillnad hur de signalerar. AFS signalerar Konservatism även om de har ett sossigt partiprogram. Men som sagt, i en demokrati måste man lova allt åt alla.

 
Ingen bild

Boris

30 december 2018 23:28

Tror ni på fullaste allvar att Jimmie Åkesson var med och fattade beslutet om Thoralfs uteslutning? Om ni i verkligen tror att en partiledare har tid att engagera sig i detaljerna vid en uteslutning så är ni bra korkade

Thoralf Alfsson

30 december 2018 23:36

Det är partistyrelsen som tar alla beslut om uteslutning och Jimmie Åkesson är partiordförande. Så det är ordförande som klubbar besluten, oavsett om han är insatt i detaljerna eller inte.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

31 december 2018 00:11

@MartinSöndag 30 dec 15:41

Tack. Glömde det :-)

 
Ingen bild

Ola

31 december 2018 01:07

GOTT NYTT ÅR THORALF

Tänder du cigarren idag?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

31 december 2018 01:56

@MartinSöndag 30 dec 16:25

Kan så vara. Det kan också vara av omsorg för turistnäringen. Rent egoistiska skäl alltså.

 
Ingen bild

Boris

31 december 2018 06:26

Ok Thoralf. Men vid ett uteslutningsärende antar jag att det är utterst få i styrelsen som är insatta i detaljerna i det aktuella ärendet.

Thoralf Alfsson

31 december 2018 07:46

Så är det troligen

 
Ingen bild

Ola

31 december 2018 06:44

"Du tycks vara ganska dum.

Jag har svarat med ett yttrande över ett brev från medlemsutskottet till partisekretariatet.

Det kom inte som en överraskning på grund av vilka som drev uteslutningen, inte på grund av grunderna eller argumenten för en uteslutning."

Helt rätt tänkt Thoralf! Dock så förstår jag inte varför ni skickade brev till MBJ om att han ska göra allt för att Thoralf inte ska bli utesluten. Det var ju han som anmälde dig och ville ha bort dig.

Thoralf Alfsson

31 december 2018 07:49

Nu var det inte jag som skickade brevet. De som skickade brevet hoppades väl att MBJ hade lite makt och att han skulle förstå konsekvenserna. Men de misstog sig.

 
Ingen bild

Ola

31 december 2018 09:49

3 Glada SD Politiker syntes i Kalmar innan valrörelsen.
Visste du om att MBJ hade sin agenda att få dig utesluten eller kom det som en chock när han anmält dig? Dessutom att anmäla under valrörelsen?

 
Ingen bild

Robban

31 december 2018 10:11

Gott nytt år önskar jag alla Sverigevänner!
Du talar med SDs väljare Thoralf, det är mer än man kan säga om flertalet s.k toppar inom SD!
Alltid påläst! Med klara tydliga och motiverade åsikter!
Personligen så tror jag det gjort folk högre upp alt med ambitioner oroliga, de vet ju att de är värdelösa, så bäst att undanröja det potentiella hotet Thoralf!
Flertalet är antagligen rövslickande nickedockor och i egentlig mening inte medskyldiga till uteslutningen!
Trist bara att rövslickare utan egna åsikter, har jag noll respekt för!
Med SDs allt större närmande till ex M och KD i de frågor som jag håller som viktigast, så är de tyvärr inte ett alternativ längre!

 
Ingen bild

Grutt

31 december 2018 10:45

Gott Nytt År önskar jag alla som läser och skriver här. 2019 kommer bli året då folk får upp ögonen för de som styr Sverige bakom kulisserna. Revolution?

 
Ingen bild

Broder Adam

31 december 2018 11:11

Det är svårt att hitta din nya blogg då man bara blir hänvisad till den här bloggen. Kan du lägga in en länk dels på det som kommer att bli ditt sista inlägg och dels på höger sida? Då blir det lättare tror jag att gå vidare till wordpress.

Thoralf Alfsson

31 december 2018 11:34

Det kommer givetvis i det sista blogginlägget på bloggplatsen.

 
Ingen bild

Ulf Sawert

1 januari 2019 09:48

Heja Thoralf! Det är bra att du avslöjar partiledningens strategi att göra sig av med alla som har en egen vilja och kan tänka självständigt. Kvar blir alla nickedockor som tex. Skalin och Klausen, folk som aldrig kan driva något själva utan bara slaviskt lyder husses order. Här i Västernorrland har dessa två personer bromsat och hindrat all politisk utveckling av partiet genom att hota och utesluta alla som vill starta upp lokala kommunorganisationer. Allt står bara och stampar på samma fläck.

Trots tio mandat i fullmäktige här i Sundsvall är partiet i princip osynligt, bara totalt meningslösa motioner läggs fram. Alla driftiga medlemmar trycks ut i periferin. Ändå har dessa personer partiledningens fulla stöd då de ser till att en stor del av partistödet flyter in till riks. Politiken och partiets tillväxt verkar komma i andra hand. Detta synsätt kommer att leda till katastrof.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 00:19


Varit lite kulturell idag och gjorde en avstickare från E4:an när jag var på väg från min dotter till min son i Motala, till en känd runsten som finns mellan Ödeshög och Väderstad. Rökstenen. Tänk om dessa stenar kunde tala, förutom de kryptiska runo...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards